Friday, January 6, 2012

RUMAH BURUNG WALIT PERLU DIURUS

Untuk mendapatkan hasil yang tinggi, RBW perlu senantiasa diurus mengikut tertibnya. Gambaran oleh sesetangah pihak, setelah RBW siap dan beroperasi ia tidak memerlukan sebarang kerja atau aktiviti tambahan, hanya tunggu untuk mengutip sarang sahaja, adalah tidak betul.


Ini juga bermakna, pemilik RBW seharusnya tahu apa yang perlu dilakukan disepanjang RBW tersebut beroperasi. Dalam keadaan ini juga pemilik perlulah ada sedikit ilmu dan kemahiran tertentu di dalam bidang ini supaya amalan-amalan tersebut dapat dilakukan dengan sebaik mungkin. Di samping itu juga, pengamatan, penelitian dan catatan perlu dibuat bagi merakamkan sebarang pengalaman baru yang boleh dijadikan asas atau tambahan kepada aktiviti pengurusan projek sedia ada.


Amalan pengurusan RBW tiada yang seragam dan tiada pula banyak maklumat di lapangan. Saya mencadangkan supaya anda berkursus untuk mengetahui teori serta amalanya beberapa aspek pengurusan RBW. Anda juga boleh meneliti nota yang saya sediakan dalam bentuk CD, seperti berikut;


Jika anda berminat untuk mendapatkan CD berkenaan, sila hubungi saya. CD dijual dengan harga RM60 (enam puloh sahaja) dan penghantaran percuma.


No comments:

Post a Comment