Friday, January 6, 2012

SARANG BURUNG WALIT BOLEH DIMAKAN

Satu ceramah bertajuk " Industri walit dari prespektif Islam" telah di sampai oleh Ybhg Dato' Mahadi bin Dahlan (Imam ke 2 Masjid Negara Kuala Lumpur) dengan jelas menyatakan memakan sarang burung walit adalah HARUS.


AKTIVITI MENCUCI SARANG BURUNG WALIT

SBW yang mentah, bagaimana bersih sekali pun kelihatanya, masih terdapat bulu-bulu halus serta kotoran lain yang perlu dibersihkan sebelum ia boleh digunakan sebagai bahan makanan. Syarikat kami menjalankan kaedah tertentu untuk mencuci sarang, sungguh pun masih secara manual, bagi mengurangkan kandungan nitrite yang mungkin terdapat di dalam sarang berkenaan.

Aktivit mencuci sarang ini, bagi mereka yang baru, akan memakan masa sehari. tetapi kamai akan menunjukkan dan anda turut melakukanya, proses-proses pencucian tertentu sebagai usaha untuk memberikan pengalaman mencuci sarang yang betul.




KHASIAT SBW

Jika kita perhatikan iklan produk tempatan, sama ada melalui radio mahu pun melalui akhbar-akhbar, hampir semuanya memperakukan bahawa produk masing-masinglah yang terhebat, di antara produk-produk hebat yang lain.

Tidak kurang juga dengan SBW. Ia juga terbukti mempunyai khasiat tertentu dan kehebatnaya juga. Oleh sebab itu kami di AG Walit menganjurkan kursus mencuci sarang burung walit, supaya pemilik RBW nanti tidak membelakangkan kepentingan diri dan keluarga terhadap khasiat SBW ini.

SBW mempunyai kandungan seperti berikut:-

1. Protein: 30-50%
2. Karbohidrat: 13.8%
3. Lemak: 0.9%
4. Abu: 11.1%
5. Serat kasar: 0.29%
6. Air: 19.9%

Juga dimaklumkan, kualaiti protin yang terdapat dalam SBW adalah yang mempunyai nilai biologi yang tinggi, kerana ia mengandungi 7 daripada 10 Essential Amino Acids yang diperlukan tubuh manusia.

Di samping itu juga SBW menagandungi garam galian seperti kalsium,Phosphorus dan besi.Apa yang lebih terpenting bagi SBW ialah kandungan kalsiumnya yang 2 kali ganda yang terdapat dalam susu (485mg berbanding 275mg). SBW juga mengandungi bitamin A, B dan C.

memakan SBW kerap dikaitkan dengan awet muda. Sukar dibuktikan, tetapi ada pihak-pihak yang membuktikanya ia betul dan suku kaum IDAAN di Kunak Sabah juga dikaitkan sebagai bukti.

SBW turut dikaitkan membantu mempercepatkan sembuhnya luka. Ada testimoni hidup yang meyakinkan saya bahawa ia sememangnya membantu mempercepatkan sembuh luka. Ini bermakna ia amat sesuai dimakan oleh ibu-ibu selepas melahirkan anak, kes-kes kecederaan badan, dan kes-kes pembedahan.

SBW juga terbukti membantu melega dan merawat penyakit lelah. Sesuai bagi segenap lapisan umur. Bagi mereka yang kerap merasa keletihan badan yang tidak menentu, mengamalkan memakan SBW terbukti meningkatkan tenaga dan menghilangkan keletihan yang berpenjangan ini. Ini juga merupakan pengalaman saya sendiri.

(IKLAN PRODUK SBW).

No comments:

Post a Comment