Friday, March 1, 2013

PERALATAN ULTRASOUND

Salam Hormat,

Cuma sekadar untuk menunjukkan rupa peralatan ultrasound. Sekian lama saya mendengar cerita mengenainya, baru beberapa bulan lepas berpeluang melihat sendiri peralatan berkenaan. Jadi saya tunjukkan kepada anda di bawah.




                                                   MP3 Player

Alat di atas digandingkan dengan satu alat lagi, seperti berikut.





Daripada sound converter ini disambungkan ke tweeter atau speakers.

Tujuan asal penggunaanya ialah untuk menghasilkan suara pemikat walit di bawah aras pendengaran manusia. Sekali gus dapat menghindar masaalah bunyi bising dan kacau ganggu.

Keberkesanan sistem ini bagi memikat walit masih kurang jelas. Rumah dimana saya melihat alat ini juga akhirnya menggunaakn sistem biasa bagi memikat walit.

Sesiapa yang ada pengalaman dan pernah menggunakan alatan ini, harap dapat e-mail saya untuk dimuatkan disini dan bagi pengetahuan ramai.

Skian,



Dr Azizol Mohd Sharun

1 comment:

  1. 1=teknologi 2=pengalaman 3=nasib 4=atas tangan 5=mistik... anda harus mempunyai pengetahuan ini sekiranya ingin menakluki keilmuan walit.... ultrasound itu adalah ciptaan yg gagal ...menambah tokok keilmuan walit yg melampau dimasa sebelumnya...ciptaan mengelirukan kpd org ramai yg cetek dlm dunia walit...padahal ia hanya untuk mengambil kesempatan untuk kantong si pencipta...

    ReplyDelete