Friday, March 1, 2019

PERGERAKAN SUHU DAN KELEMBAPAN DI RBW. YANG MEMBERIKAN PNDAPATAN PURATA RM 10K SEBULAN


Salam hormat,


Bagaimanakah agaknya pergerakan atau kedudukan suhu dan kelembapan di dalam sesebuah RBW. yang berjaya dan berpendapatan tinggi?

Berikut adalah hasil penelitian saya, pada hujung bulan Februari, 2019 terhadap sebuah RBW. berkenaan, dengan menggunakan alat testo 174H:-



Perubahan suhu dari jam ke jam, bermula dari jam 6.00 pagi sehingga jam 5.00 pagi dikeesokkan harinya, adalah stabil dan hampir serupa di setiap hari. Suhu bergerak antara 29 selsius hingga ke 31.5 selsius. Jika diteliti dengan lebih dekat, paparan suhu di RBW ini agak tinggi daripada kebiasaanya. Ini berkemungkinan besar disebabkan musim cuaca yang panas sekarang.


Dalam tempoh pengukuran yang sama dengan pergerakan suhu, kelembapan pula bergerak dalam lingkungan 70% di sepanjang hari. Lihat rajah di atas.

RBW. anda bagaimana agaknya? Jika RBW. anda tidak ada populasi yang seharusnya, mengikut umur rumah berkenaan, saya cadangkan elok di teliti pergerakan suhu dan kelembapannya. Bandingkan dengan RBW lain yang hebat. Kemudian perbaiki atau tambah baik struktur rumah tersebut. Berikan masa dan buat penilaian semula. In Sha Allah.


Sekian,


Dr Azizol Bin Mohd Sharun (DVM, MAgrS) 





2 comments:

  1. Macam mana nak kontek tuan....

    ReplyDelete
  2. Games.online IONQQ.GAMES/ IONpk.org. pin BB :58ab14xf5
    silahkan daftar dan dapatkan keuntungan yang besar dengan bermain di IONpk.Org:)

    ReplyDelete