Wednesday, January 3, 2018

BUKU GUA GOMANTONG

Salam hormat,



Bagi saya, pengalaman melawat gugusan Gua Gomantong di Sandakan Sabah adalah merupakan satu pengalaman yang amat berguna, sebagai pengiat industri peternakan burung walit. Saya memang amat mengalakkan para pengusaha dan bakal pengusaha RBW supaya melawat Gua ini. Setelah melihat keadaan di dalam gua ini, ia meyakinkan kita akan segala apa yang kita lihat dan alami sama ada RBW itu berjaya atau pun tidak.



Namun demikian tidak ramai yang mampu atau berkesempatan untuk ke sana. Sebagai alternatif kepada lawatan sebenar, saya telah mengarang sebuah e-book, yang merakamkan segala pengalaman saya semasa saya membuat lawatan berkenaan pada tahun 2010.









Oleh kerana tempoh masa yang telah berlalu agak panjang, kemungkinan ada pertambahan atau penambahbaikan kemudahan untuk para pelawat. Bagi keperluan pengiat industri, apa yang saya muatkan di dalam penulisan ini sudah memadai. 



Buku ini terdiri daripada 53 muka surat dan mengandungi 49 keping gambar yang telah saya rakam semasa lawatan yang telah dibuat. Isi kandungan penulisan ini adalah seperti di paparan berikutnya.









Sesiapa yang berminat boleh hubungi saya. Buku ini dijual dengan harga RM50 sahaja.


Sekian,



Dr Azizol bin Mohd Sharun (DVM., MAgrS).

No comments:

Post a Comment