Thursday, November 27, 2014

MAHA 2014

Salam hormat,

Anda sudah ke MAHA 2014? Bagi mereka yang dekat mungkin tiada masaalah untuk datang melawat. Bagi mereka yang tinggal jauh, tambahan di musim cuaca yang kurang baik ini, mungkin bermasaalah untuk datang.

Saya telah melawat pusat pamiran antarabangsa ini pada 22hb November, 2014 yang lalu. Di seksyen burung walit, dari segi pendekatan dan bahan pamiran saya perhatikan tidak banyak beza daripada tahun lepas. Gambar berikut adalah menghadap ke booth pamiran produk dan tambah nilai industri walit.


Disebelah kanan tapak adalah pamiran oleh beberapa syarikat yang menghasikan produk tambah nilai.


Manakala di dalam booth utama, ada dipamirkan alat robotik yang dikatakan mampu membuat kerja-kerja mencuci SBW. Pamiran dilaksanakan oleh pasukan daripada UTM Skudai.



Di dalam booth ini juga di adakan pertunjukkan memasak SBW dan para pengunjung diberikan secawan kecil untuk menikmatinya. Di ruang yang sama turut dipamirkan peluang pelaburan di dalam sektor ini.

Pada 29hb akan diadakan beberapa aktiviiti tambahan untuk sektor ini dan insyaAllah saya akan menghadirinya, untuk melihat apa yang akan mereka ketengahkan, terutamanya untuk pengusaha yang bermasaalah dengan RBW mereka.


Skian,


Dr Azizol bin Mohd Sharun

No comments:

Post a Comment