Friday, August 27, 2021

SEMUA PEWALIT WAJAR MENGAMBIL VEKSIN COVID-19

 Salam hormat,


Saya pernah berkata kepada pewalit dan bakal pewalit diseminar tertentu, satu ketika dahulu, iaitu “wang tidak ada makna jika kita sakit”.

Tujuan penulisan saya kali ini hanyalah untuk mengajak semua pewalit supaya mengambil veksin covid-19. Daftar segera dan ambil suntikan berkenaan. Kini ramai daripada ahli masyarakat kita, saya dengar percaya kepada perkara-perkara yang kurang tepat, mengenai penyakit covid-19 , di media social sehingga sampai ke tahap enggan untuk mengambil sebarang vaksin yang berkaitan. Jangan sampai begitu.

Saya tidak menafikan memang ada kes-kes terpencil di merata dunia yang menceritakan kesan sampingan yang di alami setelah mengambil veksin ini. Apabila kita menilai risiko, kita akan dapati munafaat mengambil veksin ini jauh lebih besar berbanding keberangkalian musibah akibah pengambilannya.

Saya, seperti di dalam gambar di bawah, telah melengkapkan dua suntikan vaksin covid-19 pada 30hb Mei yang lalu. Alhamdullilah, tiada masallah dalam ke dua-dua proses berkenaan. Pada waktu suntikan tidak terasa pun. Masa yang diambil pun agak singkat sahaja.




Akhir kata, sekali lagi saya mengajak pewalit yang belum lagi mendaftar untuk mengambil veksin ini supaya segera berbuat demikian untuk kebaikan kita bersama.


Sekian, Terima Kasih.



Dr Azizol bin Mohd Sharun (DVM, MAgrS).

No comments:

Post a Comment