Thursday, July 14, 2016

CECAIR D121 PENCUCI ORGANIK SBW YANG PERTAMA DI DUNIA


Salam hormat,

Saya dipertemukan dengan seorang ahli perniagaan yang bernama Sdr Wilson dari Petaling Jaya. Beliau dapat menghubungi saya setelah melayari blog ini. Berikutnya satu pertemuan dan perbincangan telah dapat di adakan berkaitan produk D121. Beliau telah menerangkan dengan panjang lebar perkara ini, khususnya bagaiman produk ini boleh membantu industri SBW dan para pengusaha RBW amnya.




Proses menggunakan bahan ini untuk membersihkan SBW adalah seperti yang saya gariskan di dalam slide di atas.

Berpandukan pengalaman mencuci SBW dengan menggunakan teknik sedia ada, kaedah terbaru ini (menggunakan D121) nampaknya lebih mudah dan cepat. Dengan teknik lama, seorang pencuci SBW hanya mampu mencuci sehingga 5 keping sarang sehari. Tetapi dengan menggunakan kaedah terbaru ini, saya yakin pencuci berkenaan mampu mencuci 2 ke 3 kali ganda jumlah sarang dalam tempoh yang sama.

Bermakna penggunaan bahan D121 ini produktiviti pencuci SBW boleh ditingkatkan tanpa menggunakan kos yang tinggi. Ini juga bererti syarikat yang mnemproses SBW tidak perlu mengaji jumlah pekerja asing yang ramai pada satu-satu masa.

Di peringkat pengusaha pula, dengan menjalankan kegiatan mencuci SBW yang terlalu kotor, kualiti sarang berkenaan dapat di pertingkatkan. Misalnya, sekeping sarang berbentuk dan saiz gred A tetapi kerana terlalu kotor ia jatuh ke gred C. Mencuci sarang berkenaan dengan menggunakan cecair D121, ia boleh menaikan semula gred sarang tersebut ke gred A. Dengan sedikit usaha tambahan ini dan dengan tidak memerlukan kos yang tinggi, para pengusaha RBW mampu meningkatkan lagi pendapatan masing-masing.

Mungkin untuk lebih meyakinkan, saya dan Sdr Wilson perlu melakukan beberapa program demonstrasi mencuci SBW dengan menggunakan cecair D121 ini di beberapa lokasi di masa yang akan datang. Di amasa yang sama costing mencuci SBW dan kadar kenaikan produktiviti juga boleh dianalisa pada bengkel berkenaan. InsyaAllah.


Sekian,


Dr azizol bin Mohd Sharun


No comments:

Post a Comment